Lovisa Aldrin ny ordförande i Liberalerna Halmstad

Måndag 20 februari 2017

Från vänster: Lovisa Aldrin och Suzanne Åkerlund

Lovisa Aldrin har valdes under lördagen (18 feb) till ny ordförande för Liberalernas kommunförening i Halmstad. Hon efterträder Tommy Lundkvist som det senaste året lett styrelsens arbete. Kommunföreningens årsmöte leddes av Jonas Andersson som är ordförande i det nybildade västsvenska länsförbundet, en sammanslagning av länsförbunden i Västra Götaland och Halland. Han kunde berätta att Halmstad lyckats bäst i Västsverige när det gäller att värva nya medlemmar till Liberalerna. Kommunföreningen har nått 169 procent av det uppsatta målet. Utmaningen nu är att behålla gamla och nya medlemmar.

Utöver att välja en ny ordförande, Lovisa Aldrin, beslöt årsmötet att minska antalet styrelseledamöter från elva till sju. Till vice ordförande valdes Michael Hedlund. Övriga styrelsen består av Anders Blomqvist, Barbro Odelberg, Per Carlsson, Simon Karlsson och Ellen Österberg. Därtill är liberalernas kommunråd Suzanne Åkerlund adjungerad till styrelsen, liksom representanter för Liberala Ungdomsförbundet LUF och Liberala Kvinnor LK.